آویزان کردن اسلام دانشگاه دانشگاه پایگاه استنادی

آویزان کردن: اسلام دانشگاه دانشگاه پایگاه استنادی رتبه بندی دانشگاه تهران دانشگاه برتر هیات علمی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سه اهرم ریزش بازار نفت

اظهارات متناقض مقامات آمریکایی راجع به تحریم کشور عزیزمان ایران موجب تعدیل انتظارات از تاثیر تحریم های آمریکا بر میزان صادرات نفت کشور شده است هست. این عامل در

سه اهرم ریزش بازار نفت

سه اهرم ریزش بازار نفت

عبارات مهم : ایران

اظهارات متناقض مقامات آمریکایی راجع به تحریم کشور عزیزمان ایران موجب تعدیل انتظارات از تاثیر تحریم های آمریکا بر میزان صادرات نفت کشور شده است هست. این عامل در کنار موضوعاتی چون برطرف موانع عرضه لیبی و احتمال کم کردن رشد تقاضای جهانی نفت به خصوص بعد از شعله ور شدن جنگ تجاری، سه عاملی بودند که نگرانی ها از کمبود عرضه را کم کردن داده و به افت بهای نفت در روزهای اخیر منجر شدند. به طوری که بهای نفت شاخص برنت در روز چهارشنبه با ۷ درصد کم کردن قیمت، بیشترین افت روزانه خود ظرف دو سال و نیم اخیر را تجربه کرد.

اظهارات ضد و نقیضی از دولت ترامپ درخصوص فشار بر دیگر کشورها جهت محدود کردن خرید نفت کشور عزیزمان ایران به گوش می رسد. ولی به نظر می رسد بازار نفت در نهایت به این جمع بندی رسیده که ترامپ بر خلاف ادعاهای قبلی نمی تواند صادرات نفت کشور عزیزمان ایران را متوقف کند. این عامل در کنار اخبار دیگری موجب کم کردن نگرانی از کمبود نفت شد و قیمت نفت در روزهای اخیر را به شدت کم کردن داد. خبر احتمال معافیت بعضی کشورهای خریدار نفت کشور عزیزمان ایران از تحریم های آمریکا، برطرف موانع تولید در لیبی و شدت یافتن جنگ تجاری بین آمریکا و چین که به کم کردن تقاضا جهت نفت منجر خواهد شد، افت ۵/ ۵ دلاری معادل ۷درصدی بهای نفت برنت را در روز چهارشنبه به دنبال داشت.

سه اهرم ریزش بازار نفت

این افت قیمت، بیشترین کم کردن بهای برنت از فوریه۲۰۱۶ محسوب می شود. بهای نفت خام آمریکا نیز در این روز بیش از ۵درصد افت کرد و جهت ساعاتی کف حمایتی ۷۰دلاری را نیز از دست داد و تا بازه ۶۸دلار بر بشکه سقوط کرد. با این حال روز پنج شنبه انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی که درخصوص کم کردن ظرفیت مازاد عرضه نفت در بازار هشدار داده بود، موجب زیاد کردن نگرانی ها و رشد یک دلاری قیمت شد.

اما مجددا روز گذشته با وجود بیانات وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر اینکه هر کشوری که از کشور عزیزمان ایران نفت خریداری کند، تحریم خواهد شد، بهای نفت مجددا کم کردن یافت. به اعتقاد کارشناسان در مجموع اتفاقات روزهای اخیر نگرانی از کمبود نفت را کم کردن داده، چراکه از سویی نگرانی از کم کردن عرضه کم کردن یافته و از سوی دیگر احتمال افت تقاضا مطرح هست. بهای نفت شاخص برنت روز گذشته تا لحظه تنظیم این گزارش(ساعت ۱۶ به وقت تهران) ۵۳ سنت کم کردن یافت و ۹۲/ ۷۳ دلار بر بشکه معامله شد. نفت خام آمریکا نیز با ۱۷ سنت کم کردن قیمت ۱۶/ ۷۰ دلار معامله شد. با این حال در ابتدای معاملات نفت خام آمریکا مجددا کانال ۶۰ دلار را لمس کرد.

اظهارات متناقض مقامات آمریکایی راجع به تحریم کشور عزیزمان ایران موجب تعدیل انتظارات از تاثیر تحریم های آمریکا بر میزان صادرات نفت کشور شده است هست. این عامل در

کاهش نگرانی توقف صادرات ایران

هرچند بازار نفت همواره تحت تاثیر عوامل متفاوتی هست، ولی در حال حاضر بااهمیت ترین عنوان مورد توجه «وضعیت صادرات نفت ایران» است.

صادرات نفت و میعانات گازی کشور عزیزمان ایران در ماه گذشته در مجموع حدود ۶/ ۲ میلیون بشکه در روز بوده هست. ترامپ مدعی شده است بود که علی رغم دوران قبلی تحریم ها هیچ کشوری را از تحریم ها جهت ادامه خرید نفت از کشور عزیزمان ایران معاف نخواهد کرد و صادرات کشور عزیزمان ایران را قطع خواهد کرد. هرچند استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور روز گذشته بار دیگر بر این مواضع آمریکا تاکید کرد، ولی به نظر می رسد مذاکرات مقامات امورخارجه این کشور در هفته گذشته با مقامات نفتی امارات و عربستان، این اجماع را حاصل کرده که توقف صادرات نفت کشور عزیزمان ایران امکان پذیر نیست.

سه اهرم ریزش بازار نفت

هفته گذشته مقامات وزارت امورخارجه آمریکا سفری چند روزه به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتند. طی این سفر آنها مذاکراتی سه روزه با مقامات وزارت انرژی عربستان و دیدار با وزیر نفت این کشور، خالد الفالح را ترتیب داده بودند. بعد از این مذاکرات بود که پمپئو اعلام کرد بعضی کشورها درخواست معافیت از تحریم های کشور عزیزمان ایران را داده اند و دولت آمریکا در حال بررسی این در خواست ها هست. ژاپن و کره جنوبی، بزرگ ترین متحدان آمریکا در شرق آسیا هستند که در عین حال از مشتریان نفت کشور عزیزمان ایران نیز محسوب می شوند. این دو کشور پیش از این از درخواست جهت معافیت از تحریم خرید نفت کشور عزیزمان ایران خبر داده بودند. با این حال دیگر خریداران نفت کشور عزیزمان ایران از جمله ترکیه، روسیه و چین اعلام کرده بودند تحریم های آمریکا در خرید نفت این کشورها از کشور عزیزمان ایران تاثیرگذار نخواهد بود. اروپا نیز به دنبال ابزارهایی است که خرید نفت از کشور عزیزمان ایران را ادامه دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد «تحریم ها علیه همه خریداران نفت کشور عزیزمان ایران از جمله چین، روسیه و اروپا اعمال خواهد شد.» از این رو این گمانه مطرح است که آمریکا بیش از آنکه به دنبال قطع صادرات نفت کشور عزیزمان ایران باشد، به دنبال به رسمیت شناختن تحریم های فراملیتی خود از سوی دیگر کشورها هست. هرچند انتظارات از تاثیر تحریم ها بر صادرات نفت کشور عزیزمان ایران قدری تعدیل شده است هست، ولی همچنان فشارهای ترامپ نشان می دهد بخش مهمی از عرضه نفت کشور عزیزمان ایران از بازار خارج خواهد شد؛ آن طور که آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش خود خبر داده میزان صادرات نفت کشور عزیزمان ایران به اروپا در حال حاضر به حدود نصف کم کردن یافته است.

اظهارات متناقض مقامات آمریکایی راجع به تحریم کشور عزیزمان ایران موجب تعدیل انتظارات از تاثیر تحریم های آمریکا بر میزان صادرات نفت کشور شده است هست. این عامل در

این شرکت آینده نگری کرده تحریم ها حدود ۲/ ۱میلیون بشکه از عرضه نفت کشور عزیزمان ایران را کم کردن خواهد داد. این عنوان قیمت نفت را همچنان در کانال ۷۰ دلار نگه داشته هست. بانک جی پی مورگان نیز قیمت برنت در امسال را ۷۰ دلار آینده نگری کرده هست. با وجود اینکه برآورد این موسسه از بهای نفت ۵ دلار زیاد کردن یافته، ولی همچنان از انتظار کارشناسان جی پی مورگان جهت معامله برنت در محدوده ۷۰ دلار تا آخر سال نشان دارد.

ترامپ مسوول افت رشد اقتصادی

اما بااهمیت ترین توصیه گزارش این ماه آژانس بین المللی انرژی هشدار این شرکت درخصوص محدود شدن ظرفیت مازاد عرضه نفت دنیا در پی زیاد کردن تولید نفت عربستان و دیگر کشورها بود. بر اساس گزارش این سازمان، رسیدن تولید نفت عربستان به ۱۱ میلیون بشکه ظرفیت مازاد تولید نفت این کشور را به شکل بی سابقه ای کم کردن خواهد داد و باعث نگرانی بلندمدت مصرف کنندگان راجع به قیمت های بالای نفت و تاثیر منفی بر رشد تقاضای جهانی نفت می شود.

سه اهرم ریزش بازار نفت

آژانس ظرفیت مازاد تولید را حدود ۱/ ۲ میلیون بشکه معادل ۲درصد تقاضای جهانی اعلام کرد که درصورت زیاد کردن تولید عربستان و دیگر کشورها جهت جایگزینی نفت کشور عزیزمان ایران به حدود یک درصد تقاضای جهانی کم کردن خواهد یافت که ریسک بزرگی جهت امنیت عرضه نفت محسوب می شود. این شرکت آینده نگری خود از رشد تقاضای جهانی نفت را روی رقم روزانه ۴/ ۱ میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشت، ولی هشدار داد که قیمت های بالای نفت خام می تواند باعث کم کردن رشد تقاضا شود.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده کشور عزیزمان ایران در اوپک پنج شنبه شب در گفت وگو با رویترز برآوردهای آژانس را تایید و ترامپ را مسوول ضربه به اقتصاد جهانی معرفی کرد. کاظم پور با بیان اینکه احتمالا ترامپ در حال حاضر از مقدار زیاد کردن تولید نفت مایوس شده است و به توان عربستان و روسیه جهت زیاد کردن تولید شک کرده هست، گفت: «تولید نفت اوپک و متحدانش بعد از فشارهای ترامپ، در مجموع تنها ۱۷۰ هزار بشکه در روز زیاد کردن یافته است و در سال ۲۰۱۹ هم بیش از این زیاد کردن نمی یابد.»

کاظم پور بخشی از زیاد کردن عرضه عربستان در ماه گذشته را به برداشت این کشور از ذخیره نفتش در انبارهای نفتی مرتبط دانسته و اعلام کرده که ارقام اعلام شده است جهت تولید نفت این کشور حاصل از زیاد کردن واقعی تولید نیست. اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید عربستان در ماه ژوئن حدود ۴۷۰ هزار بشکه رشد داشته و به حدود ۵/ ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده هست. کاظم پور با اشاره به محدود بودن توان دنیا جهت زیاد کردن تولید گفته است: «افزایش قیمت نفت ناشی از سیاست های ترامپ باعث اوج رفتن زیاد کردن هزینه قبض های مصرف انرژی در اروپا، ژاپن، چین و هند شده است و این شرایط مانند تعرفه های تجاری اعمال شده است از سوی واشنگتن بر روند رشد اقتصادی این کشورها تاثیر منفی گذاشته است.» روز گذشته همچنین آماری از افت واردات نفت چین منتشر شد که تئوری «ضربه قیمت ها به میزان تقاضا» را تایید می کرد.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت چین در ماه ژوئن به کمترین سطح ظرف ۶ ماه اخیر رسیده، واردات این کشور با ۹ درصد کم کردن نسبت به ماه می ۳۶/ ۸ میلیون بشکه در روز بوده هست. رویترز علت کم کردن واردات چین را زیاد کردن قیمت نفت و کم کردن حاشیه سود پالایشگاه های مستقل چینی معرفی کرده هست. ولی همان طور که کاظم پور اشاره کرده بود، ترامپ همچنین با شعله ور کردن جنگ تجاری موجب کم کردن چشم انداز رشد اقتصاد جهانی و تقاضای نفت شده است هست. ترامپ چندی است با اعمال تعرفه بر واردات بعضی کالاها به خصوص از چین به آمریکا موجب ایجاد تنش های تجاری شده است هست. هفته گذشته نیز کاخ سفید اعلام کرد به زودی روی واردات تعداد دیگری کالا به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در سال از چین تعرفه اعمال خواهد شد. این عوامل موجب شده است که بانک آمریکایی جی پی مورگان در بروزترین گزارش خود برآورد جهت رشد تقاضای روزانه در امسال را از ۴/ ۱ میلیون بشکه به ۲/ ۱ میلیون بشکه برساند.

بازگشت آرامش به لیبی؟

اما یکی دیگر از عوامل کم کردن قیمت نفت کم کردن تنش ها در لیبی و انتظار جهت بازگشت عرضه نفت این کشور به سطح عادی هست. از میانه‎های ماه ژوئن عرضه نفت لیبی به دنبال خارج شدن کنترل دو پایانه نفتی این کشور از دستان دولت مرکزی و قرار گرفتن در کنترل دولت شرقی لیبی رو به کم کردن گذاشته بود.

به طوری که بعضی منابع افت تولید لیبی را ۸۰۰ هزار بشکه اعلام کرده بود. ولی روز چهارشنبه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد «کنترل این پایانه ها مجددا به دولت مرکزی بازگشته و از این رو به زودی عرضه نفت این کشور به شرایط عادی باز می گردد.» لیبی تا پیش از این روزانه بین ۹۰۰ هزارتا یک میلیون بشکه نفت تولید می کرد. با این حال در نبود یکپارچگی در این کشور و همچنین وجود گروهک های تروریستی هر آن احتمال دارد مجددا عرضه نفت این کشور دچار اختلال شود.

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | صادرات | تحریم ها | آمریکایی | روز گذشته | دولت ترامپ | مقامات آمریکا | تحریم های آمریکا

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه